Archive

Author Archive

Are Corn Snakes Gay?

January 26, 2011 Leave a comment

So I had to make some room for my bearded dragons, and my friend Eddie said he didnt see why I couldnt put two of my corn snakes together. So I decided I would, and immediatley after I put them together they displayed some unusual behavoir. They started to kinda pulsate and then there tails started to lock together after about 5 mins of being together. I filmed the whole thing because I had no idea what I was watching. It was kind of bizzar, i might put a youtube up of it some other time. So im hoping for some corn snake babies soon. At least some eggs so I know theyre not gay snakes haha. We will see I guess. Heres what they looked like maybe someone can tell me for sure.

Categories: Corn Snake, Snakes

Piglet & Chompers The Bearded Dragons

January 26, 2011 Leave a comment

Its been a long time since I last posted something, ive had these two bearded dragon babies for almost 2 months now. Anyways, picked them off of kijiji as usual, had to drive a little out of the way for them but for $70 for the both of them I couldn’t say no. I’m defiantly a deal whore. They lived in a little plastic terrarium for a while but I’ve since moved some corn snakes together and have given them a bigger 10 gallon to live in. They eat a mixture of carrots, crickets and some meal worms. They are kinda like little dogs too. I say that about all my animals but they are. I love how they run around and seem to notice you and wonder as much as you do what they are looking at. Hope they get big soon they are so small.

Categories: Bearded Dragons, Lizards

Big Mama The Corn Snake

November 29, 2010 3 comments

Been looking to pair up our corn snakes and I found another person on kijiji (if you’ve been reading these, I know your really surprised). I guess they’ve been having trouble finding someone to take care of her, but I was happy to. We’ve affectionately named her Big Mama, cause I think she’s humongous. Like all my females she’s aggressive as hell and even striked a few times. I don’t know why she’s so aggressive but im gonna try feeding her on a more regular basis then what she had been fed before. We had to make room for her by swapping out Saltine’s cage so we could give her something that was a little more comfortable. Running out of cages now and were gonna have to smuggle some more into our apartment haha. Anyways after bringing her home I decided to see if she was hungry, and holy crap was she ever. I’ve never seen a snake go that crazy on a frozen mouse, she acted like it was alive. Shes just a big bowl of angry lol. Hopefully one day I can handle her, but for now im wearing snake handling gloves haha.

Categories: Corn Snake, Snakes

Saltine The Corn Snake

November 18, 2010 Leave a comment

Well we got another corn snake from the same girl we got our leopard gecko. We originally just wanted the corn snake and didn’t think we could afford to buy both but we were able to work something out. I felt like we stole them both we got such a good deal but the owner just wanted them to goto a good home which we were more than happy to provide. Weve already spent a couple of hours moving things around and arranging our reptile room. We need some shelves or rack space now, and are running out of room. We brought Saltine (we redubbed all our animals lol) home and set his cage up below another 18×18 terrarium we have. It looks great! He seems a little scared right now but still lets you handle him. I tried to take a few pictures after I removed his hide, but all I was able to get was one before he tried to hide behind the vines. I also really liked the substrate he came with and think I will probably switch to something more like it. I believe it’s some kind of coconut husk or chips. Anyways check the picture out he’s beautiful.

Categories: Corn Snake, Snakes

Caramel The Leopard Gecko

November 18, 2010 Leave a comment

We’ve been so lucky building our reptile collection up, and met a lot of very generous people. We found another person that we also met on kijiji that sold us a leopard gecko and a corn snake (more on the corn snake in my next post). She’s six years old about 10-12 inches long and gorgeous. She came with terrarium and all her needs. We took her home and got her inside as quick as we could, its been around -10 celsius for most of the week. We had to set her cage back up because some of her water spilled all over the cage. After she settled in for about an hour decided to see if she was hungry. I’ve never seen a leopard gecko eat but holy crap she got some chompers on her. I held a cricket in front of her using feeding tongs and I could feel how strong she chompped all the way through my tongs lol. I changed my crickets food to gut load so the crickets are nice and full of vitamins for her. She also seems very active wandering around her cage and moving from hiding spot to hiding spot. She’s probably one of our favorite pets so far.

Categories: Geckos, Leopards

Bubba The Corn Snake

November 15, 2010 Leave a comment

I meant to add this guy to the blog yesterday but I was sleepy lol. Anyways here’s our new guy that we just picked up from a very generous gentleman who donated Bubba to our collection. I didn’t know what to say but he’s gone to a very good home, we spend a lot of time making sure all of our pets are taken care of. I was gonna put him in a 33 gallon but I got a 18x18x18 exoterra for $20 so I cleaned it out and he’s been pretty happy in there. I fed him twice the night I got him, I couldn’t believe he fed twice in a row but he did. The hide I was gonna use is a little too small so im using a small little box with two holes in it. It was for an exoterra ceramic lamp for our lizard. Anyways went to take him out today and im not sure if it was him rubbing on the box, but I’m pretty sure he hissed at me. Scared me a little because I wasnt expecting it. Other than that he’s a great snake, he sits in his hide with his head poking out the hole so he can see whats going on I guess. Check the photo out, isn’t he great?

Categories: Corn Snake, Snakes

Lizzie The Red Head Agama

November 15, 2010 Leave a comment

Well here’s another new addition to the family. We picked her up from Pisces in Calgary, slightly expensive don’t ask me why we bought her but we love her all the same. Shes pretty feisty and when we first brought her home and took her out of the container she jumped on my shirt and climbed onto my head. She tried to escape by jumping off my head and crawling under the door. But I caught her and put her back. Shes like a road runner, and when she eats crickets its halarious. She runs grabs it, then chews it up with her mouth on, its great! Anywas heres Lizzie…

Categories: Agama, Lizards